Monday, April 30, 2012

Alhamdulillah..syukur pada Allah

Alhamdulillah..

Majlis perkahwinan kakakku berjalan dengan lancar dan boleh dikira sempurna..
Memang ada sedikit permasalahan dan kekecohan, tetapi kami ambil ia sebagai pengajaran..
Selalunya, abah akan jadi agak melatah bila ada masalah time kenduri-kenduri ni..tetapi..alhamdulillah.. abah ambik jalan postitf kali ni. Dan aku sangat sangat beryukur..Alhamdulillah.. kerana banyak perkara..

Dan diantara perkaranya ialah banyak berkaitan dengan perjalanan majlis perkahwinan kakakku.. Ye, majlisnya ada ketidaksempurnaan tapi pengajaran penuh di sebalik majlisnya itu yang ingin ku ambil..

-Kali ni achik jaga P.A system..alhamdulillah, lagu-lagunya tak melalaikan.. dan tidak kuat seperti dulu-dulu. Bukanlah tidak ditegur dan bukanlah budak kecil untuk tak mengerti keadaan sekeliling, tetapi manusia memangnya suka pada hibur-hiburan..

-Alhamdulillah, setiap kekurangan dalam majlis kali ni, masing-masing lebih bersikap untuk menerima secara positif, tidak mahu menyakitkan hati mana-mana pihak..

-Alhamdulillah, ukhwah antara adik-beradik yang agak komplikated, dapat kami sama-sama cuba perbaiki kerana sesungguhnya, hubungan ini bukanlah mudah untuk dijaga, Hati-hati manusia terlalu sensitif. Tambahan pula apa yang dihadapi kekadang rasa sangat susah, tapi sebenarnya itu kemampuan yang Allah beri untuk kami hadapi..

Setelah berpuluh tahun,segala kedukaan dulu, Allah beri hadiah kebahagiaan dek kesabaran mak dan abah. Walaupun dalam sabarnya ada latah, tapi Allah beri kebahagiaan itu. Aku tidak tahu sejauh mana keduanya bahagia..sedang dalam masa ini pun, masih ada perkara yang keduanya fikirkan untuk anak-anaknya, tapi aku yakin, keduanya bahagia insya-allah..

Alhamdulillah..moga ada sinar hidayah untuk kami sekeluarga dan kalian juga..Amiin...


2 comments: