Wednesday, April 25, 2012

sudah berjasakah pada islam???

Assalamualaikum...
Terasa jarang sekali beri salam di sini..
Sudah dijawab salam ku???
Jika sudah, teruskan membaca jika mahu teruskan..

Alhamdulillah
masih berhembus nafas untuk hari ini..
Entah kenapa, tadi siang, perasaan itu datang lagi..
rasa belum memberi apa-apa..
dan sememangnya itu lah..
sepanjang hidup hampir 24 tahun atas muka bumi Allah..belum apa-apa aku berikan.. dan

Bayangkan, sepanjang hidup menyulusuri umur yang sudah memikir baik dan buruk, yang sudah tahu perlu berbuat sesuatu, tetapi belum ada apa-apa diberi untuk islam...

Allahu robbi.. sangat lekanya saya dengan dunia saya.. sibuk membuat itu ini, sibuk kononnya sibuk, padahal kosong wahai diri..kosong...

Sedarlah, orang lain sedang sibuk membaja tanaman... moga terus tumbuh subur dan memetik hasil di padang akhirat..
tapi kamu?
kamu masih kosong wahai diri.. belum mula menanam?
bagaimana mahu dipetik buahnya kelak????

Ya Allah semoga sekarang diri ini lebih bersungguh..dan sedang berusaha insya-allah..
saya sangat berharap saya dapat lakukannya..


No comments:

Post a Comment