Friday, November 25, 2011

Bila hati ini rindu mereka

Ya Allah, hati ini merindu..Rindukan para sahabat..
Benarlah, ukhwah itu teruji bila berjauhan.
Aku hanya mampu berdoa' agar Allah selamatkan kami
Berikan kejayaan kepada kami
Jarang sudah bertanya khabar bukan tanda aku tidak mahu,
cuma
kekadang aku terlupa..

Mereka insan-insan yang bersama-sama denganku tika usia peringkat awal remaja yang jiwanya penuh kacau..yang baru mula ingin kenal, kehidupan, cuba membuat keputusan. Aku bersyukur dikelilingi kawan-kawan dan sahabat yang baik semua. Alhamdulillah
Segala kenangan dulu sangat manis untuk dikenang, membuat tersenyum sendiri. Tingginya nilai ukhwah..

Memang, mana mungkin tiada sengketa, tapi masa kian berinjak, dan kami dewasa. Kami mengerti dan kami faham. Yang dulu itu semua mengajar kami untuk lebih baik, untuk dewasa. Mereka pelangi cantik dalam hidupku..

Kepada sahabat-sahabat di Sekolah Menengah Agama Maran 2001-2005, insya-allah, moga kita sama2 berjuaya dunia dan akhirat. Para pendidik yang sangat tidak jemu memberi ilmu, aku mohon Allah berikan kehidupan yang baik untuk mereka dunia dan akhirat, dan permudahkan urusan mereka..Aminnnn

No comments:

Post a Comment