Thursday, October 21, 2010

jawatan kosong

Sekarang adalah masa untuk mengklik-klik mana-mana butang yang boleh diakses kepada jawatan kosong yang layak untuk ku klik dan ku penuhi dengan sebaiknya..memang saat yang agak memeningkan kepala bila aku memikir apa yang patut aku letak pada tempat-tempat kosong yang disediakan..Ada borang yang buat aku baca dua tiga kali nak faham maksudnya..mungkin aku yang masih baru dengan borang permohonan jawatan kosong atau memang borang tu yang agak mengelirukan..ada juga yang aku terlupa nak isi..bila dah hantar baru teringat..how can it happens? kelam kabut punya pasal+teruja pun ada=akhirnya..huhu..tawakal sehabisnya..kalau tak dipanggil temuduga aku dah bersedia..huhu..sambil mengisi beberapa borang lain, jawatan lain di mana-mana negeri yang kurasa boleh ku pergi..ada jawatan yang aku betul2 minta tapi nun jauh di sabah dan sarawak..ikut hati memang teringin..hakhak

KPLI?DPLI?Guru sandaran? Guru KAFA? Aku berminat dengan perguruan tapi aku belum cukup yakin aku boleh mengajar walaupun memang pernah berpengalaman mengajar..Nak plak bila teringat kata-kata mak."Mak nak anak mak jadi cikgu, ustazah ke, pensyarah ke?"huhuhu..teringat gak pengalaman mengajar dulu..sebenarnya memang menyeronokkan..nak plak bila kita boleh rapat dengan pelajar, bila kita dah dipercayai..seronok!!!!

untuk masa terdekat ni, sambil2 mohon kerja yang agak baik, sambil nak mengumpuk duit untuk simpanan jangka masa panjang, aku merehat2kan diri sambil menerima peluang kerja yang terbuka walaupun kerja-kerja biasa..kerja yang biasa tu juga menyumbang pada negara..tanpa kerja yang biasa tak kan mungkin dapat bergerak kerja-kerja yang besar..jadinya, as a reminder for my self..bila dah kat atas, jangan lupa orang yang kat bawah..life is just like wheel...turun naiknya anytime coz ia bergerak...


3 comments:

  1. kakakku sayang!
    haritu tak sempat nak jumpa lagi.. betul2 sekali je dapat jumpa.. :(

    sementara tak kerja bolehla belajar2 masak.. hehe :D

    cuba hantar resume kat pejabat Mara.. manalah tahu kalau dapat..

    ReplyDelete
  2. salam ikin,
    maaf ye..maaf sangat2..jumpanya sekejap je..just dont blame yourself..ikin dah aturkan yang terbaik tuk kita sama2 jumpa..saya silap plan masa..

    insya-allah lain kali mungkin..belajar rajin2 ye..saya doa dari jauh..

    terima kasih atas saranan..moga ikin cemerlang dunia akhirat..amin

    ReplyDelete
  3. aminnn....! akak konvo next semester bleh jumpa lagi, insyaAllah.. ikin cuba untuk masuk organisasi konvo yea semester depan..

    ReplyDelete