Friday, October 8, 2010

Detik, Saat dan Tika Itu

Andai ada satu hari
andai ada satu ketika
yang mungkin kita akan melihat kembali tiap detik masa yang berlalu
kenapa mesti menggunakan perkataan andai ini
andai dan andai..jika dan jika..kalau dan kalau
letih sudah dengan segala itu.

benarlah bahawa jangan berandai-andai..itu pintu untuk syaitan mengganggu hati
kelak nanti bimbang kamu kan menjadi insan tidak bersyukur..
Satu masa kita kan memilih untuk sepi, untuk hilangkan diri..
untuk diam, untuk menghibernasikan diri...dalam diam itu kita kan berfikir dan
penuh dengan segala macam perkara di fikiran..biarlah..biarlah..biarlah.
saat itu kita tidak mahu peduli apa lagi pada dunia ini,
yang kita tahu, kita mahu pergi dari semua ini..

Ah, kehidupan..janganlah kamu bersendiri wahai diri..kamu ada aku..
aku yang dalam jiwa kamu..Aku yang ingin bersama kamu..
jangan pilih yang jahat itu, kerana aku sayang kamu..
pilihlah aku yang telah lama kau inginkan tapi hatimu ego..tidak mahu menyerah..
sampai bila mahu begitu?sampai bila?
masa untuk kamu tinggalkan dunia ini tidak boleh terhitung tapi
masa itu makin menghampiri seperti mana cepatnya kelipan matamu
seperti itu begitu mudah masa itu berlalu menjadikan usiamu semakin hampir kepadaNYA....

No comments:

Post a Comment