Saturday, July 9, 2011

pasal semalam

Sebagai orang muda yang bakal mengundi, aku pastinya melihat perkembangan politik walaupun banyak yang terselit terselindung yang tak diketahui. Tapi pasal perhimpunan semalam? Em, suka baca komen ustaz zaharuddin..katanya, walaupun dah disekat dengan macam2 tapi Bersih tetap terus berhimpun dengan ramai sekali penyokong. (Tak tahulah kalau ada yang memang saja suka-suka nak berhimpun, nak suka-suka masuk dalam sejarah negara, berhimpun tanpa faham apa tujuan perhimpunan tu.) Kerajaan perlu ambil berat terhadap apa yang berlaku. Perlu dikaji dan diteliti.

Really love and proud to be malaysian.. More than that, proud to be muslim. Tapi orang islam bergaduh dengan seramai2nya. Tak nampak sangat pula yang cina atau india. Tengok komen di FB drpd seorang lelaki cina. Memang dikutuk habis org melayu yang bergaduh segala. Diaorang duk senyum. Tak kisahlah melayu, cina atau india. Kita duduk dekat satu tanah. Satu bumbung. Jadi negara ni perlu dijaga.

Tapi, seperti kata di atas, kerajaan perlu ambil berat tentang respons rakyat. Atau kalau ianya hanya satu propaganda, sy mendoakan yg benar terus berjuang dan diberi kebenaran.

Berjuang bukan untuk kuasa. Kuasa di dunia diiringi dengan satu tanggungjawab yang besar, amanah yang akan disoal.

No comments:

Post a Comment