Saturday, December 18, 2010

kembali

Uniknya manusia dikurnia pelbagai rasa. Dam bila tiba satu masa, segala perasaan itu hilang sebaliknya diganti dengan satu perasaan iaitu rasa kosong. Dan saat itu sebenarnya mungkin hati kita telah jauh dari Pencipta hingga hati itu tidak lagi dikurniai Nikmat perasaan. Tika itu kembalilah dirimu kepada Allah dengan segera. Allah hu Robbi

Allah hu Robbi..

Hening malam ni Kau memberi aku ruang bersendiri

Dalam bumi yang sesak dgn keliru jiwa

Kau memberi segalanya

hingga aku leka yang lama

Hingga aku hilang segala rasa

Mujur sayangMU tidak bertepi

Terluahkan kekosongan di jiwa

Ku ungkapkan segala dalam rintihan penuh sebak

Sukar air mata ini mengalir lantaran hatiku yang telah kosong

Puas aku merayu

Tuhan, berikan kembali aku nikmat itu

Berikan kembali nikmat segala rasa itu

Agar aku rasa dekat denganMU

Puas aku memohon.

Sebak mencengkam namun jiwa keras membatu

Puas aku memaksa biar hati ini tunduk patuh pada MU

Memujuk untuk lembut

Puas aku merayu

Merayu kasihMU yang agung

Dan sungguh, Kau mengasihiku

Allah, diri yang hina

Yang penuh dosa

Layakkah aku menerima kasihMU

Terampunkah dosa2ku

Allah,ampunkan aku..Berikan aku bahagia bersamaMU..

2 comments:

  1. andainya rasa itu hilang dari diri ini....bantulah daku....

    ReplyDelete
  2. moga Allah melindungi kita semua daripada terus tergelincir dari landasanNYA

    ReplyDelete