Friday, July 20, 2012

barokah menyambut ramadhan

Salam Ramadhan 1433 Hijrah. Ada di antara kita dah pergi bertemu Illahi. Teringat ayah saudara yang cukup penyayang itu. Kali ini, puasa dan syawal tanpa arwah, pastinya mengundang hiba. Tetapi sesungguhnya, Allah sayang arwah. Dan kami meneruskan hidup.. dan masa-masa yang berbaki, terkadang, kita leka.. bukan kita, saya yang terutamanya..sangat leka.. bila ada ujian, lemahnya saya hingga tak mampu nak ingatkan diri sendiri, apatah lagi orang lain.. bila datang senang, terkadang lupa diri..allahu robbbi, ampuni dosa hamba hina ini...

ku ingin sebarkan rasa cinta dan bahagia..
hiduplah dengan memberi dan bukan hanya tahu menerima..
aku cuba ingin amalkan dua prinsip hidup idola muslim ini. dari Ukhti Fatimah Syarha dan Ustaz Hasrizal.. kisah hidup dari travelog tarbiyyah ustaz betapa sangat hebat..dan tarbiyyah ukhti Fatimah Syarha sangat tulus ikhlas lillahi ta'ala..

Barokah hari jumaat kelihatan lagi.. ada keajaiban saat hati susah pagi tadi.Tapi ALLAH beri keajaiban indah itu. Sungguh sangat bersyukur pada Allah.. hati ini milik Allah, Allah tahu segala yang terdetik dalam hati ini. Allah tahu bagaimana dan di tahap mana kekuatan hati ini.. alhamdulillah.. terima kasih Allah.. tak mampu aku himpunkan kata syukur dengan segala apa.. tetapi sesungguhnya, segala puja puji untukMU ALLAH.. aku cuma peminjam dan pemegang amanahMU.. aku mohon lagi padaMU agar segalanya ini tidak melalaikan..

Sahabat memberi khabar pernikahannya..alhamdulillah..syukur pada Allah.. ku doakan majlisnya berjalan lancar dan dirahmati.. ku doakan kebahagiaan, rahmat dan keampunan untuk keduanya serta keluarganya di dunia dan akhirat..amin....

Untuk mak abah.. Allah, aku tidak mampu membalas walau setitik peluh pun jasa mak abah .. doa yang termampu.. segala apa yang aku buat untuk mak abah bukan lah untuk membalas jasa mak abah, tapi ia satu kewajipan sebagai anak.. bagaimana dapat balas jasa mak abah yang begitu banyakkkkkkkkkkkk sangatttttt.?? buatlah apa pun, jasa itu tak kan terbalas. cuma hanya satu..doa'.. doa' dan ingatan kepada keduanya...( doa dan ingatan ini pun masih termasuk dalam kewajipan sebenarnya..)dan aku mohon, allah mudahkan jalan ini.. jika semuanya ku minta dipermudahkan bagaimana mahu mujahadah?

Allah tahu kemampuan hambaNYA.. aku mohon Allah mudahkan jalan ini.. Allah berikan kita kehidupan yang dirahmati di dunia dan akhirat dan pengakhiran hidup yang baik..semoga kita bertemu di syurga... aminnnn...

No comments:

Post a Comment