Wednesday, June 6, 2012

Rindu si kecil

Tiba-tiba blog tak update?
kenapa tiba-tiba sy tak update dan macam terlupa saya ada blog pun ada..entah. kenapa jadi macam tu?
..................................................................................................................................................................
sy kelalaian agaknya. tulisan di sini pun bukanlah sangat bermanfaat..tetapi sy senang ada blog untuk sy tulis sesuatu. tak kisah lah orang baca atau tak. walaupun memang harap ada orang baca supaya sama-sama dapat kebaikan tapi kalau mutu tulisan ini tak meningkat jugak, apa ada pada harapan????

jadi, tak kisahlah... saya cuma mahu cuba..

Minggu pertama cuti sekolah, sy ke taska. Destinasi kegembiraan perlu tempuh liku kesusahan. Tapi susah itu sedikit cuma. Sekadar menunggu bas yang berjam, lelaki2 perokok di kanan kiri, sedikit lapar. Tapi itu cuma sikit sebenarnya. Sambil menunggu sempat selak helaian Membina Syurga Hati dr HM Tuah Iskandar.

Bas sampai dan tentunya jammed di hari Jumaat. Kebetulan masa lampu isyarat menyala merah, sy pandang ke tepi bawah. Myvi. Macam mak Haziq-Hazim, si kembar. Uniform putih hospital. Bila bas bergerak, sy berpaling tunduk. ;) Memang..;)

Sampai taska.. si anak-anak jagaan tidur..seronok nyer tengok budak-budak tu...
Dah siap semua, bangun, mandi.. apa lagi... operasi bermula..

BERGURAU SENDA..


 hakhakhak.. sangat seronok... kakak sy tanya "buat part time ke?" sy jawab "tak la, kalau part time kena kerja betul-betul. Ni datang nak main-main dengan budak2 jer."
hehehe..

sesungguhnya saya datang memang nak main dengan mereka.. rindukan mereka. Kalau sy buat part time, masa sy tak banyak untuk bermain dengan mereka. Saya cuma datang tolong yang mana patut. Selebihnya dan sebanyaknya mereka. Sy juga tak berani nak sentuh banyak perkara kerana sy bukan lagi pekerja di situ. Bimbang juga kehadiran sy buatkan mereka rasa tak selesa. Jadi, sy cuba bataskan..

seronok tengok ada yang dah pandai banyak perkara..yang penting pandai berdikari..pandai bertolak ansur sesama kawan kecil mereka..

-Seronok jadi budak kecik.tak payah pk macam-macamm.kata adik, ada orang jaga lagi.. seronok..lapar, tak selesa nangis..ada orang layan..dukung-dukung, manja-manja, pujuk-pujuk.. dah besar, wat cara orang besar...hehehe

No comments:

Post a Comment