Wednesday, November 24, 2010

Penghargaan Untuk Blogger dari Mutiara Kehidupan

Saat ini dan Tika itu

Sebetulnya, aku dah terlalu lama tak menaip kat sini..rindu nak menaip..rindu nak kembali ada mood berblogging macam masa belajar dulu..aku pun pernah hadapi ketagihan berblog..mengadap blog berjam2..baca blog orang lain yang punya 1001 ceritera, dengan pelbagai tauladan, panduan, peringatan..seronok baca blog..walaupun banyak masa menghabiskan untuk blog, at the same time, memperbaiki diri, menilai diri..(drpd menghabiskan masa chatting yang pastinya kegilaan student)..dan banyak sangat dapat pengajaran, membaca pandangan orang lain terutama berkaitan keagamaan dan politik..terutama bab politik sebab macam2 pandangan aku jumpa di tengah kemelut politik yang buat aku kekadang mencari2 kebenarannya..mengenai kegamaan pula, ramai yang dapat membincangkan secara harmoni, menerima dan menghormati..

Mereka yang Sangat Ku HARGAI
Blog Melayu Angkat yang ku gelar 'ibu' sentiasa dengan semangat kecintaan pada negara, blog Biso Bonar, Pok Li juga mengingatkan diri supaya bersyukur menjadi generasi hari ini yang mengecapi kemerdekaan atas susah payah pejuang orang dulu-dulu..Blog kakisyurga..pastinya, ku tak kan lupakan si Pendekar ini kerana sangat2 menyokong diriku di awal pembabitan ku dalam dunia blog..walaupun kini aku bukanlah blogger yang bagus..tapi, si Pendekar sentiasa memberi kata semangat. Tak ku lupakan, sahabat sekolahku..Dr daie di awalnya kini bertukar pada Debudebu di kaki musafir..Alhamdulillah punya Sakinah dalam hidupku..Kak Erisya dengan blog Celah Kehidupan, orang yang ku suka namanya...ada nama jepun kat situ..Kak Erisya pun suka berkongsi cerita hidupnya, panduan dan nasihat selaku orang yang lebih dulu makan garam. Tak ku lupakan. LOL-PEARLS..singkatan dari Lots Of Love..memang sangat sarat dengan kasih sayang si LOL ini..Dia juga yang dari awal tak jemu mengomen kat blog tak seberapa ini..Apalah ada pada 'Jejak Pena Hamba' yang dulunya dengan nama Mutiara Kehidupan..huhu..Sahabat blogger satu universiti, satu bidang, satu kelas. Perjuangan Kehidupan, Ejim, orang yang mula2 menyebabkan aku dapat berblog.. pandangannya tentang politik menyebabkan aku berminat untuk berminat membaca lebih lanjut di blognya, ditambah dengan cerita2 kelakar dan bersahaja..Ini antara blogger terawal yang sering aku kunjung blog mereka dan punya makna tersendiri dalam hidupku..

Dan kemudian, masih banyak blog yang aku sudah terputus hubungan. Blog Civic Power yang begitu santai dan memberi kesan dengan perlian bersahaja, satu ku ingat sorang blogger yang sarat dengan sajak2 dan puisi, harap2 dia dah hantar karya yang berpotensi itu untuk diketengahkan, lagi blog Meet Uncle Shah yang kini sudah berhijrah dengan nama baru yang lebih matang Blog Kehidupan Al-Rasyid..ah, banyak lagi..aku jadi rindu nak punya banyak masa membaca blog2 mereka dengan kelajuan internet yang baik.. Wah, rindunya nak membaca blog kalian..Sungguhnya, kalian sangat bermakna..dari awal aku berblog..Dan sekarang, ada blogger baru memenuhi list ku yang tak terlalu ramai itu.. dan seorang junior ku, banyak sekali perkongsian dari It is the best of time, It is a Worst of time. Dan para blogger yang lain juga..Moga usaha kalian dirahmati Tuhan, moga peroleh kebaikan dunia akhirat..

No comments:

Post a Comment