Saturday, December 3, 2011

Usaha Dakwah

Dunia berteknologi. Segalanya dihujung jari anda.
Gunakan untuk kebaikan. Pastikan ada manfaat untuk ummat.
Dari sekecil dan senipis telefon bimbit, hingga ke TV sebesar-besarnya di rumah. Boleh buat wayang dalam rumah. Gunakan untuk kebaikan.

TV untuk kebaikan????

Gi mana mau sekat itu iklan komersial yang menampilkan insan-insan yang berpakaian tidak sepatutnya dilihat?

Ha, that's why ada rumah yang tak da TV. Jangan cakap la diaorang kolot ke tak ikut perkembangan semasa ke. Itu la yang terbaik sebenarnya. Teringat ada baca tulisan Fatimah Syarha. Ada orang ziarah ke sebuah rumah yang tidak punya TV..Kata Fatimah Syarha. Internet masih ada untuk hubungkan dia dengan dunia. Internet boleh disekatkan? So, tak da masalah tak da TV but u can still know anything happen aroud u.

Facebook? Kat Malaysia Facebook, Twitter, Tagged, Skype, lagi????Friendster..Saya pernah guna friendster.Bila ada facebook, orang tengah demam facebook. Tertanya jugak, best ke facebook ni? Sana sini FB FB FB..sy tak nak banyak2 buat network cnnction, so tanya la orang sana-sini. Diaorang kata best. Then, saya pun Sign In..Em, patutla masing-masing demam Facebook. At that time, saya demam blog. Sangat demam..hehehe..

Bila ada facebook. Mula-mula tak la demam, tapi. bila dah lama guna FB, baru terkena virus ni. Then, godek2 group kat FB ni, jalan2 kat wall orang lain. Terjumpa la status yang mengingatkan 'Gunakan facebook untuk dakwah'. 'Jangan buang masa di Facebook'. Banyak la. Ada pulak group2 islamik. I'm interested with how they make dakwah on facebook.

Alhamdulillah, perlahan-lahan, saya rasa saya nampak how they make it and i want to join them.

Insya-allah. Tugas pendakwah bukan hanya untuk yang bergelar secara rasmi sebagai Ustaz, Ustazah, bukan hanya yang bergelar Imam Muda, Ustazah Pilihan atau Solehah, tetapi semua umat islam. Dalam berdakwah sebenarnya kita cuba perbaiki diri kita. Moga-moga ya Allah, moga-moga diri ini Kau Lindungi daripada segala kejahatan, ujub dan kesombongan. Lindungi hati-hati ini ya Allah agar kami tidak disesatkan oleh diri kami sendiri dan oleh keadaan sekeliling..Amin ya Robbal Alami,,

No comments:

Post a Comment