Thursday, September 2, 2010

rasa tak best

Dari pagi tadi tak berapa betul je perasaan ni.Rasa kosong.Nak plak tengah tak de keje sangat bulan pose ni. AKu pun tahu yang kejar lima perkara sebelum tiba lima perkara dan salah satunya ia;ah lapang sebelum sempit..Aku cuba nak membina mood buat laporan..atau pun menulis sebarang entri yang bolehmenginsafkan diri aku dikala lapang..tapi memang langsung tak de mood.Lepas tolong pendaftaran untuk majlis penyampaian sumbangan untuk orang miskin terus duduk mengadap komputer ni ha..tak tahu nak buat ape..try membina mood, tapi ayat jadi tunggang langgang..huhu..bace sebarang entri kat fb..tegur member yang lama tak bertegur..dan akhirnya..lepas solat zohor baru le seakan ada semangat..ni pun aku menaip lpas zohor..biler terasa hati kosong mungkinkah kite sebenarnya sangat jauh dariNYA..

lepas solat tadi sambil terpandang ke luar. Aku terfikir mungkinkah hatiku kotor hingga aku rasa macam tak baik je dalam hati ni. Mungkinkah ada orang yang aku tak maafkan. tapi setahu aku tak de orang buat salah pada aku..Ke aku tak sedar yang aku dah buat hati orang terasa dengan sikap aku..entahlah..Aku fikir2 balik..aku pun tak tahu kalau kemungkinan itu ada..

Mak selalu kata "Mungkin pada N tak de apa-apa, tapi kita tak tahu hati orang." Entah lah. Mungkin kot aku ada buat salah pada orang tapi aku tak perasan.....aku tak sedar..tapi siapa?

Ya Allah, andainya ada hati insan terluka keranaku, maafkanlah aku. Kiranya dapat ku tahu, pasti kumohon maaf padanya. Aku mohon maaf atas segala kesilapanku yang ku sedar dan tidak. Sesungguhny aku ingin hati ini hidup denganMU...

2 comments:

  1. salam ann...bagusnya..selalu muhasabah diri di usia semuda ini.Sedangkan di luar sana ramai orang hanya mengkritik orang lain dan menghukum mereka yang tidak sama pandangan. Semoga ann mendapat rezeki ketenangan dan kebahagiaan selalu

    ReplyDelete
  2. wassalam. kak erisya..rindu kat akak..hehesyukran, terima kasih, thank u,,arigataou ye kak erisya,moge berkat Allah tuk akak jugak

    ReplyDelete